tirsdag 9. desember 2014

Jul av naturens gaver


Jeg vil slå et slag for enkel, hjemmelaget julepynt fra naturen, Det er noe av det fineste jeg vet.
I disse førjulstider med beregninger og betraktninger på hvor mye julen koster oss  i de fleste media, synes jeg det er fint å vise at det finnes veldig gode alternativer til dyr julepynt.




























Gi meg 120 kroner og jeg skulle julepyntet et helt hus!
Da ville jeg prioritert å kjøpe:

En grov hyssing
limstift
en gammel bok fra gjenbruksbutikken som man får ti en tier
Litt fiskesene

Enkel dørpynt til dører inne eller ytterdører kan lages av en grov hyssing med pynt som grankvister og kongler fra skogen og kanskje en liten brettet stjerne. Jeg fester konglene og grankvistene med fiske-sene.





























Noe av det fineste jeg vet er store, rause stjerner av kvister hentet fra skogen. Sørg for at seks kvister er like lange og lag to trekanter. Jeg binder kvistene sammen med hyssing. Trekantene settes hver sin vei, slik at det blir en Davidsstjerne. Det er så enkelt som det kan få blitt!

Slike store stjerner er også ekstra koselige vertinnegaver eller julegaver til de du vet aldri ville funnet på å lage noe for hånd.
Barn får også dette fint til. Veldig trivelig med lagekveld hjemme som inkluderer alle.
HA EN LUN, GOD FØRJULSKVELD!








6 kommentarer:

  1. Love your paper works. Looks fantastic. Did a couple of things with old books for christmas decoration too!
    Have a happy happy time
    Elisabeth

    SvarSlett
  2. Så fint!
    Absolutt enig med i budsjett og valg av materialer. Klem fra Marianne

    SvarSlett
    Svar
    1. Heisan Marianne
      Tusen takk! Det enkle er ofte det beste... Ha en super dag, så sees vi den femtende? Klem fra Kaspara

      Slett
  3. Så utrolig fint, enkelt og genialt:) Ønsker deg en fin desember dag:)

    SvarSlett
    Svar
    1. Hei Karoline
      Tusen takk for hyggelig hilsen og fine ord! Det setter jeg stor pris på. Ha en herlig dag og en fin desember! Klem fra Kaspara

      Slett
  4. This is a great idea and absolutly beautiful
    Lovely hugs
    Molly

    SvarSlett