onsdag 15. januar 2014

Nedtelling





















Nå har virkelig nedtellingen til kjellerstuas Ikea-sofa står på døra begynt. Før jul bestilte vi modulsofaen Söderhamn i en nylig gråmelert farge. Den er dyp og lav med høy kosefaktor. Vi har bestilt ekstraputer i samme stoff men annet merke som også finnes på Ikea. Så her skal vi synke ned i putehimmelen og slappe godt av.
Det fine er at vi alle fire her hjemme falt pladask for akkurat denne sofaen. Vi har ikke bestilt den med en hjørneløsning for det passet ikke så godt i kjellerstua allikevel. Det ble noe galt med linjene i rommet følte vi. Vi har dermed bestilt en 4 meter lang sofa i stedet  simpelthen. På den måten får man sitte både foran tv og peis. Dersom det går en fotballkamp på tv jeg ikke skulle fatte interesse for (jeg ser mange fotballkamper i måneden, det skal være sagt og mange koser jeg meg veldig  med) kan jeg forflytte meg slik at jeg sitter og ser inn i flammene i peisen. Jeg kan sitte å se inn i slike flammer leeeenge.
 Kommer det ekstra gjester ned i kjellerstua, og det skal spises, løfter vi kjapt noen ekstra småbord foran den lange sofaen der det ikke er bord.

Som tv-bord i kjellerstua har vi fått inn Ikeas variant "Bestå".
Gutta er såååååå fonøyd for de trodde ikke den gjenbruksglade moren også kunne like nye ting
"Jeg er lettet, mamma" sa eldstemann en dag. "Trodde virkelig ikke du kunne like slike nye ting, og jeg trodde ikke det skulle bli så BRA her nede som det kommer til å bli."


I kjellerstua skal gutta virkelig få gehør for sine ønsker og tanker om interiøret.
Jeg ble virkelig glad da Gutta Boys synes de grafiske Playtype-printene er fine.
Storesøsteren min handlet med den fine R hjem fra Stilleben i København.
(stilleben.dk)

Nå vi  har fått møblert med den lange sofaen, det hvite salongbordet vi har fra før av og tv-benker, skal vi se om det er plass til et skap i et hjørne der nede. Akkurat skapet truer jeg med må være gammelt, men for all del vi kan godt male det grått og rått! Jeg har virkelig problemer med å finne nye skap jeg liker.
Håper selvfølgelig at mine kjære sønner er åpne for noen bittesmå fargeklatter i rommet; en pute, et lite print, en skål på et bord ... for eksempel., men først og fremst ønsker vi at de skal være fornøyd for dette rommet er det uten tvil de som kommer til å bruke aller mest.
 
GLAD TORSDAG!
 










1 kommentar:

  1. Oioioi, nå fikk du meg til å gå inn på IKEA og se på sofaer! Veldig fin den der Söderhamn altså :D Lykke til med planene!

    Linn

    SvarSlett